czwartek, 1 października 2015

mydełka








Co robicie z resztkami mydła? Słyszałam o wielu sposobach :) Niektórzy przerabiają na proszek do prania, inni gromadzą w woreczku z siatki, tak by się skleiły i dały wykorzystać. U nas też mydlane skrawki bywały "doklejane" do nowej kostki ale jakoś mnie to drażniło. Odpadało, kruszyło się przy myciu, zapychało odpływ... W końcu umieściłam pod zlewem słoik i gromadziłam wszelkie resztki. Troszkę się tego uzbierało!



Postanowiłam przerobić je na nowe mydełka a ponieważ większość resztek to był "biały jeleń" albo "biały wielbłąd" czyli mydła bez specjalnych dodatków- mogłam zaszaleć. Starłam je na drobniutkiej tarce, rozpuściłam w kąpieli wodnej i dodałam:
- 3 płaskie łyżki zmielonych płatków owsianych
- 2 łyżki suszonych kwiatów lawendy (plus małe gałązki do dekoracji)
- 10 kropelek olejku lawendowego
Przelałam masę do silikonowych foremek i pozostawiłam do wyschnięcia na kilka dni.














Wyszły całkiem przyjemne mydełka a delikatnym lawendowym zapachu, łagodzące (płatki owsiane), peelingujące (wszystkie te wióry mają właściwości ścierne), sama radość :)



6 komentarzy:

Anna K. pisze...

Super pomysł - a ja dzisiaj wyrzuciłam trochę resztek...Pięknie wyglądają te twoje mydełka.

HappyAlimak pisze...

Bardzo dobry pomysł na resztki mydlane:) Można jeszce w przyszłości troszkę oleju kokosowego dodać, będzie prócz nawilżenia dodawała kokosowego akcentu:) Fajnie wyglądają te Twoje babeczki lawendowe:) Pozdrawiam:)

HappyAlimak pisze...

Bardzo dobry pomysł na resztki mydlane:) Można jeszce w przyszłości troszkę oleju kokosowego dodać, będzie prócz nawilżenia dodawała kokosowego akcentu:) Fajnie wyglądają te Twoje babeczki lawendowe:) Pozdrawiam:)

Koza domowa pisze...

Ależ urocze mydełka! Ślicznie wyszły! Wspaniały pomysł!

Aga Plieth pisze...

Anna K. następnym razem zachomikuj! :)
HappyAlimak, masz racę, dzięki za podpowiedź! Na razie bałam się jak one w ogóle zastygną i czy się uda ;)
Koza, bardzo dziękuję, pozdrawiam!

atenkowo pisze...

Super pomysl z mydelkami :)